شانزدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته تهران در تاریخ 26 تا 29 آذر در محل نمایشگاه بین المللی تهران و در سالنهای 8 تا 13 برگزار گردید. این نمایشگاه امسال یک ماه زودتر نسبت به سالهای پیش برگزار گردید.
در مقایسه با سالهای گذشته، به نظر می آید با توجه به مشکلاتی مانند گرانی بنزین و غیره بازدید عمومی کمتر شده و بازدید کنندگان اغلب از اهالی صنف تبلیغات و تابلوسازان بودند. این رویکرد را در راستای تخصصی تر کردن نمایشگاهها می توان به فال نیک گرفت.
موضوعات نمایشگاه تبلیغات و بازاریابیتهران و اصناف شرکت کننده به نقل از ستاد برگزاری به شرح زیر است:
تبلیغات (محیطی ، محاطی ، دیجیتالی و رایانه ای)
تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات عمومی و تخصصی
آژانس ها، مـشاورین و مجریان تبلیغاتی
رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی (تصویری، نوشتاری و گفتاری)
فناوری اطلاعات
علایم تبلیغاتی
تبلیغ مشهورترین محصولات، خدمات و نشانه های تجاری وفرهنگی
تبلیغات کالاهای صادراتی
برندهای تجاری و تبلیغاتی
روابط عمومی ها، سازمان ها و مراکز اطـلاع رسـانی
فعـالیت های بازاریـابی و تحقیق در بازار
تکنیـک های بازاریابی و پیشبـرد فروش
ارتقا فـروش
سمپلـینگ
چـاپ و خدمات دیجیتالی
ماشیـن های چاپ الکترونیکی
تجهیزات و مـواد اولیـه
طراحـی بسته بنـدی
طراحی و ا یده پردازی
تکنولوژی نور پردازی و چراغ های تبلیغاتی
صـنایع و تجهیزات نمایشگـاهی و تبلیغاتی
معمـاری داخلی فروشگاه ها
هدایای تبلیغاتی
هدایای تجاری
رایانه و ماشین آلات مورد استفاده در صنعت تبلیغات
ماشین آلات لیزری
تجهیزات و خدمات صوتی ، تصویری، سینمایی و عکاسی
ماشـین های اداری و تبلیغاتی و تجهیزات مربوطه
سخت افزار و نرم افزارهای کامپیوتری (مرتبط با موضوع نمایشگاه)
مجریان و برگزار کنندگان نمایشگاه ها ، همایشها و سمینارها
فعالیت های علمی و تحقیقاتی و نشریات تخصصی
انجمن ها، اتحادیه ها و سازمانهای داخلی و خارجی
البته شرکت کنندگان در نسبت به موارد اعلامی متفاوت بودند و حضور بخشی از صنایع ضعیف تر بود. تقریبا نصف شرکت کنندگان از صنف تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی بودند. بخش قابل توجهی اختصاص به صنف اقلام دکوری و تزیینی داشت که ارتباطی با موضوع نمایشگاه ندارد.
همچنین تعدادی غرفه مربوط به چاپخانه ها بود که ان هم بی ربط با موضوع این نمایشگاه بوده و باید در نمایشگاه چاپ – که چندی پیش برگزار شد – شرکت می کردند. فعالیت انجمن ها و اتحادیه ها نیز بسیار ضعیف بود و تقریبا حضوری نداشتند. در عین حال حضور شرکتهای تابلوسازی و نیز تامین کنندگان مواد اولیه تابلسازی نسبت به پارسال پررنگ تر بود.
با امید رونق این نمایشگاه در سالهای آینده